mandag 22. juni 2009

Ferdig på vgs.

Da var det gjort, og jeg er så godt som ferdig på videregående. Surt å fortsatt ha en hovedinstrumenteksamen til høsten, men jeg kan jo trøste meg selv med svært godt resultat på eksamenene i år. Jeg gikk opp en karakter fra standpunkt i alle eksamensfagene. Dette betyr at jeg fikk 6 på religion muntlig og bokmål skriftlig, og 5 på Musikk i Perspektiv skriftlig. Jeg er svært fornøyd, og også glad for å ha fått 5 på det skriftlige særemnet i Musikk i Perspektiv. Jeg skrev om System of a Down og deres innflytelse fra den armenske folkemusikken.

Så hva tenker jeg nå som jeg er ferdig på Musikklinja ved Bodø vgs.? Jeg kan oppsummere det med et ord: ENDELIG!!!
12 år med skole er leeeenge, og nå skal jeg slippe skolebenken i like stor grad. Heldigvis. I et helt år skal jeg kun ta noen få timer i uka, før jeg lenker meg til bøker igjen. Jeg skal nyte jobblivet, samboerskapet og politikken, og alt annet som byr seg og som høres bra ut.

Jeg har i det siste slitt med å holde kontakten med folk jeg bryr meg om, så nå som ting endelig begynner å bli normalt igjen føles det godt å kunne ta seg fri til en jentekveld med søster eller venninner, eller begge. Eller konserter. Eller koselige kvelder med kjærester, for mye mat, for mye sukker og helt passelig mengde kos. Det er en slik jeg skal ha i kveld, og jeg gleder meg.
Har invitert min kjære på besøk, og har en liten gave til han, fordi han begynte i ny jobb i dag. Håper han kommer til å like den. :-D

Akkurat nå venter jeg bare på at han skal komme, og jeg tenker på sommeren og høsten. Til helga blir det vårleir, ei perfekt blanding av underholdning, sosialt samvær og politisk kursing. Uheldigvis må jeg jobbe dag på lørdag, men jeg gleder meg til alt det jeg får tid og mulighet til å delta på.

Vi får beskjed i løpet av uka om studentleiligheter, i tillegg til at vi leter privat etter leiligheter i Bodø. Jeg gleder meg til å begynne på selve flyttinga. Tror at det blir veldig trivelig, og samtidig en stor prøvelse.

Sommeren skal også brukes som oppvarming for valgkampen, og jeg skal prøve å lese og lære så mye som mulig om Rødt, Rød Ungdom, de andre partiene, og mine egene meninger. Lesere kan forvente seg en del drøfting, litt klaging og mye lidenskap til politikken, folkene og partiet.

Til neste gang:
Lek, elsk, vær fri.

Ingen kommentarer: