fredag 9. mai 2008

Stormen før stillheten

Denne uka har vært et slit. Etter helgas konfirmasjon og mandagens sykdom har alt bare hopet seg opp. Forberedelsene til tentamen, både fransk, hørelære/komponering og i dag også piano- og besifringstentamen. Har øvd til midnatt og etter hver kveld denne uka, og har komponert et stykke, har skrevet en franskstil og har dummet meg ut på et melodidiktat og trodd at en 3er var en 5er, også ble alt etter der feil. Og jeg har skuffet meg selv skikkelig når det gjaldt på pianotentamen. Og jeg hadde øvd så sjukt mye, og det er teit, men sånn er det.
Og det er helt typisk meg også.

Men nok om det. Jeg leser igjen, for første gang på lenge. Nå leser jeg FRP-koden, og det går sakte, men det er bevegelse i det, og om en uke eller to kommer det kanskje til og med en liten rapport med mine tanker om boka og idéene i den.

Ellers er alt på kjøret. Fortsatt ikke nett hjemme, og ting går galt i både øst og vest, men man må vel ha en positiv holdning?
Hva er det enkelte pleier å si igjen "Hvis du tenker at det går bra så gjør det det."
Men nå er det jo langhelg, og det betyr 4 dager med fri og ingen piano. (Begynner å få senebettennelse tror jeg.)

Ingen kommentarer: